Закис Азот Киснева Седація в дитячій і дорослій стоматологічній практиці

 

Для надання високоякісної стоматологічної допомоги дітям необхідно створити умови, при яких дитина себе відчуває спокійно і комфортно. Тривога і страх перешкоджають роботі лікаря-стоматолога і часто роблять її неможливою.

З появою сучасних технологій седації стоматологи можуть забезпечити по-справжньому безстресове лікування своїм пацієнтам. Під седацією розуміють мінімальне пригнічення свідомості, при якому зберігаються захисні рефлекси, здатність до самостійного дихання і вербального контакту. На Заході найбільш часто в дитячій стоматології використовується закис азот-киснева седація (ЗАКС). Закис азот – це інертний газ з ледь чутним солодкуватим запахом, в суміші з киснем він забезпечує найбезпечнішу і нешкідливу для пацієнта седацію.

В стоматології регулярне використання ЗАКС застосовується з 1948 року, а в даний час у 80% випадків у дітей застосовується саме цей тип седативного впливу.

Апарат являє собою ротометр, що дозволяє регулювати співвідношення газів у суміші, резервний мішок, дихальний контур з носовою маскою і джерело газів.

Покази для використання ЗАКС в дитячій практиці є:

  • необхідність зняття помірного страху перед стоматологічним втручанням у пацієнта, здатного до співпраці. Зазвичай це діти старше трьох років;
  • перше лікування у стоматолога, що дозволяє сформувати стереотип “нестрашного лікування”;
  • підвищений “блювотний рефлекс”;
  • травматичні втручання (місцева анестезія, видалення, препарування каріозної порожнини);
  • тривале лікування.

 

Протипокази до ЗАКС є:

  • сильний страх у дитини після отриманого негативного досвіду лікування у стоматолога і небажання йти на контакт з лікарем;
  • занадто ранній вік дитини, коли вона не готова до співпраці;
  • психічні захворювання та інтелектуальні порушення, коли з дитиною не можна домовитися;
  • поршене носоове дихання (аденоїди, ГРВІ), коли дитина буде дихати ротом і не зможе користуватися носовою маскою;
  • переповнений шлунок, так як можливе виникнення нудоти і блювоти. Останній прийом їжі бажаний за дві години до початку седативного впливу;
  • гіперзбудливість, оскільки є ймовірність виникнення зворотної реакції на седацію. Володіючи певним досвідом, лікар, аналізуючи, поведінку дитини під час консультації, може прогнозувати який вплив матиме ЗАКС на пацієнта. В ігровій формі відбувається примірка маски і лікар  пояснює дитині в доступній формі, що з нею буде відбуватися. Важливо отримати добровільну згоду пацієнтана те, щоб він надів маску – це перша складова успіху. У дитячій приктиці застосовуються ароматичні маски, що робить саму процедуру більш приємною.

Застосування ЗАКС дозволяє проводити складне лікування, наприклад лікування пульпітів, з подальшим відновленням композиційними матеріалами або стандартними коронками в одне відвідування. Пацієнт може бути дезорієнтованийі легко піддаватися навіюванню, тому перегляд мультиків ще більше допомагає лікарю у проведенні стоматологічних маніпуляцій. Вихід зі стану седації відбувається плавно і завершується інгаляцією 100% киснем протягом 5-10 хвилин. В цей час доктор може спілкуватися з дитиною, закріплюючи у нього позитині враження від відвідування клініки.

Застосування ЗАКС істотно полегшує процес лікування як дитині, так і дитячому лікарю-стоматологу. У дітей формується позитивне ставлення до стоматологічного прийому, що зароджує культуру стоматологічного здоров’я. А перед дитячим стоматологом відкриваються нові перспективи проведення більш якісного, об’ємного, спокійного лікування!

 

 

 

Share:

Залишити відповідь