Пломба чи вкладка? Яка різниця та що краще?

Сьогодні багато хто з нас піклується про своє здоров’я, займаючись спортом чи дотримуючись дієт, ми боремось зі стресом чи проблемами, які виникають в житті. Зазвичай люди не звертають увагу на здоров’я зубів. Ми звертаємось до стоматолога чи стоматологічної клініки у разі болю чи втрати зубів, за відновленням естетики передніх зубів, зрідка – для профілактики.

До завдань нашої клініки належать не тільки надання невідкладної допомоги в кожній конкретній ситуації, з якою прийшов пацієнт, а також всебічна діагностика й мотивування на попередження можливих ускладнень. Нашою метою є забезпечення повною інформацією про проблеми і, звичайно, їх вирішення.

Саме для розуміння того, чому інколи пломба не є правильним лікуванням для відновлення живого зуба, й написана дана стаття.

Чому ми ставимо пломби?

У результаті руйнування зуба, як правило, карієсом утворюється порожнина, яку необхідно закрити. Нагадаємо, що таке карієс – це патологічний процес, при якому відбувається демінералізація (розм’якшення твердих тканин зуба) з подальшим утворенням порожнини. Загальновідомим рішенням проблеми часткового дефекту зуба є пломба.

Пломба

Це штучна реставрація, що заміщує дефект зуба. Фотокомпозити в наш час являються одними з найпопулярніших матеріалів. Але в технологіях прямих клінічних реставрацій (виготовлених лікарем, поки ви сидите в стоматологічному кріслі), що відновлюють втрачені тканини зуба, попри всі позитивні якості, є ряд недоліків.

Великі реставрації не відповідають вимогам сучасної стоматологіі:

– функціональності

– естетиці

– гігієні

Що таке функціональність і чому важливо відновити функціональність зуба?

Зуб – це орган, і його основне призначення – це пережовування їжі. Але насправді  зуби працюють 24 години: коли ми ковтаємо слину, розмовляємо й мовчимо. Природа дала нам певну форму зубів, і ніщо й ніхто не повинен її змінювати. Адже із зміною параметрів зуба (висоти, ширини) відбуваються складні хворобливі процеси в організмі, а в залежності від їх складності та індивідуальних властивостей організму, ми маємо більші чи менші проблеми.

Наведемо декілька прикладів. Між зубами не повинна залишатися їжа, тому що це призводить до запалення ясен, неприємного запаху з рота, утворення парадонтальної кишені і з часом до втрати самого зуба. При відновленні бокових ділянок зубних рядів рано чи пізно ми стикаємося з такою проблемою.

Пломба виставляється пошарово, тому з часом відбувається мінімальне її просідання

Крім того, в процесі роботи з фотокомпозитним матеріалом в порожнині рота виникають складності з наявністю надлишкової вологи, ускладнений доступ до робочого поля; велику роль відіграє психоемоційне навантаження пацієнта, так як довгий час доводиться сидіти з відкритим ротом. Це також не дає повної можливості правильно обробити матеріал, що призводить до відносно короткого терміну  експлуатації пломби.

Це саме стосується й прикусу. Прикус – це взагалі окрема тема в стоматології, так як багато проблем зі здоров’ям починаються саме з прикусу. І не завжди причиною заниженого (неправильного) прикусу є криві зуби.

Найбільша кількість пломб, поставлених в різний період, різними матеріалами й лікарями, приводить до серйозних проблем

Висота змикання між зубами верхньої та нижньої щелеп вимірюється в мікрометрах. Щоб розуміти що це таке, візьміть волосину і спробуйте її на зуб. При правильній висоті прикусу Вам здасться, що вона неймовірної товщини. Насправді, середня товщина людської волосини 80 мікрон.

Що відбувається з естетикою пломби з часом?

За декілька років фотокомпозитні реставрації втрачають колір та цілісність. Тим самим втрачається естетика даної надбудови.

Чому гігієна між зубними контактами є ускладненою?

Тому що є ускладнений доступ до всієї поверхні пломби, і відполірувати реставрацію ідеально неможливо, а шороховата поверхня – це ідеальна “матриця” для прилипання мікроорганізмів. Крім того, пломба по своїй структурі є пористою і тому знову ж таки являється ідеальним середовищем для прилипання нальоту і мікробів.

Вкладка

Це керамічна (металева, метало-керамічна) конструкція, виконана в лабораторних умовах. Вона не тільки служить довше, а й має вищу морфологічну точність, що забезпечує всі вищевказані аспекти і норми сучасної стоматології (функціональні, естетичні, гігієнічні), адже керамічний матеріал не змінює колір, не стирається, оптимально адаптовується до тканин зуба та являється біоінертним і абсолютно гладким.

вкладка для зуба 2

вкладка для зуба 3

Гладка поверхня кераміки мінімалізує утворення нальоту та відкладання зубного каменю, що полегшує догляд за реставрацією, біосумісність з організмом людини і не викликає алергічних реакцій. Правильність і стабільність висоти прикусу можна порівняти з джерелом здоров’я!

вкладка для зуба 5

вкладка для зуба 6

Ортопедичне лікування – процес більш тривалий (7-14 днів), але проходить без участі пацієнта, так як із знятим відбитком працює зубний технік. І носяться вкладки в нормі в п’ять разів довше пломб. Це також є поясненням того, чому ця конструкція є дорожчою!

вкладка для зуба 7

Правильне вирішення проблеми приводить в часі до довготривалого та економічно вигідного результату.

Запишіться на прийом вже сьогодні на нашому сайті онлайн або за номером:

+38 032 260 30 60 або +38 050 315 59 03

Посміхайтеся і світ посміхнеться Вам у відповідь!